sol-portal-logo

Portalul Distribuitorilor („Optimal Distributors’ Portal”) reprezintă pentru departamentul de Supply Chain al oricărei organizaţii de tip „producător” din FMCG o aplicaţie de bază în planificarea cererii, producţiei şi livrărilor de produse proprii.

Sistemul gestionează o parte semnificativă a relaţiei producătorului cu distribuitorii săi, prin următoarele funcţionalităţi:

  • Colectarea de date de la distribuitori legate de vânzările zilnice, stocurile zilnice de produse şi ambalaje, stocurile „în pericol” din cauza termenului de valabilitate, respectiv comenzile previzionate (forecast) de produse pt. săptămâna următoare;
  • Gestionarea planului de distribuţie săptămânal de către producător;
  • Furnizarea de rapoarte către distribuitori (vânzări vs. target; retur ambalaje; listă de preţuri şi discounturi, etc.), printr-un set de dashboard-uri complexe;
  • Postarea de către producător de ştiri (news), de documente cu posibilitate de download pentru utilizatori, de comentarii/reclamaţii din partea distribuitorilor, precum şi de legături către alte site-uri de interes.

Funcţionalităţile disponibile în DP pot fi grupate în 2 categorii, în funcţie de utilizatorii lor – administratori, respectiv distribuitori sau angajaţi proprii.

Funcţionalităţile specifice administratorilor sunt:

  • Managementul utilizatori la nivel de grupuri de utilizatori sau de utilizator – Operaţiunile permise sunt de definirea şi gestionarea drepturilor pe acţiuni, pe interfaţa grafică sau pe date;
  • Introducerea de ştiri noi (news), editarea sau ştergerea ştirilor existente;
  • Introducerea de linkuri spre documente, editarea sau ştergerea acestora;
  • Importul de date din sistemul ERP şi introducerea/modificarea nomenclatoarelor;
  • Utilizarea de rapoarte de acces la DP şi la dashboard;
  • Vizualizarea raportului de comenzi de exportat către ERP.

Funcţionalităţile specifice distribuitorilor / utilizatorilor „normali” sunt:

  • Introducere/modificare vânzări, retur şi stocuri de produse per depozit distribuitor/SKU/zi;
  • Introducere/modificare stocuri de produse în prag de expirare per depozit distribuitor/SKU/zi;
  • Introducere/modificare stocuri de ambalaje per depozit distribuitor/SKU/zi;
  • Introducere/modificare comenzi săptămânale şi comenzi suplimentare per depozit distribuitor/SKU/zi, cu anumite restricţii privind zilele active pentru gestionare;
  • Postare comentarii/sugestii;
  • Introducere/modificare număr clienţi facturaţi lunar şi trimestrial per distribuitor/brand şi SKU;
  • Consultare rapoarte statice/standard privind vânzările zilnice, stocurile de produse şi ambalaje zilnice, plan de livrare vs. comenzi, retur ambalaje, mesaje de livrare;
  • Consultare rapoarte de tip BI privind vânzările şi stocurile zilnice, comenzile, stocul în prag de expirare, produsele aflate în tranzit, clienţii facturaţi;
  • Acces la dashboard-urile care furnizează informaţii privind vânzările, stocurile, discounturile şi execuţia politicilor/standardelor comerciale.

Dorești să afli cât costă implementarea sistemului Optimal Distributors Portal?